aangifte tegen van den Muijzenberg

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Tue Jul 25 10:36:12 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Lijstgenoten,

Vanmorgen kreeg ik een cc-tje van een bijdrage van de Heer Erik van
Muiijzenberg, onder te header:
RE: Logo D66: wel of niet? I

De inhoud van het mailtje heeft weinig tot niets van doen met de header,
het is wéér een redeloos en ellenlang getier tegen mijn persoon gericht.
Gelardeerd met leugens, verdraaiingen, negatieve suggesties en onbewezen
aannames.

De enige bedoeling die Van Den Heer van den Muijzenberg kennelijk heeft is
mij beschadigen.

Zoals ik al eerder schreef: ik kan nu wel weer een lang epistel als reactie
schrijven, hetgeen vdM waarschijnlijk ook graag wil, en daarin aantonen dat
hij deze lijst voorliegt (wat zo is), ik kan bewijzen leveren met citaten,
ik kan zelfs getuigen oproepen. Maar het lijkt dan wel een rechtszaak te
worden. En wie is de rechter?

Daarom moet het maar een échte rechtszaak worden.

Er zijn twee mensen die me via internet, en soms fysiek, stalken: de heer
van den Muijzenberg en een andere voormalig deelnemer aan de db.nl lijst.
Beiden hebben van mij in mijn hoedanigheid als woordvoerder van de
Stichting DB.NL én als particulier deelnemer aan een open lijst, op hun
donder gekregen voor hun structurele (dus niet incidentele) wangedrag.
Jullie kunnen daar je misschien, gezien de situatie op déze lijst, iets bij
voorstellen. De wat hardere aanpak werd gedragen door het toenmalige
bestuur. Dat zelfde bestuur heeft vervolgens, toen de zaak
escaleerde,  unaniem besloten de lijst waarop dit wangedrag plaatsvond te
sluiten ( is dus geen eenmansactie geweest, zoals vdM suggereert). .

De Heer Fluks heeft in deze zin gelijk: een lijst kan door strcutureel
wangedrag van enkelen te gronde worden gericht, en dat is precies hetgeen
deze twee stalkers en beroepsschelders eerder deden met de open lijst van
DB.NL (vergelijkbaar met de D66 lijst: ook open, ook vrij toegankelijk, ook
ongemodereerd).

Aangezien ik me liever tegenover een onafhankelijke Nederlandse rechter
verantwoord dan tegenover een lijst van mensen die er eigenlijk helemaal
geen zin in hebben dit alles te horen, heb ik besloten de rechtsgang in te
zetten.

Ik doe hedenmiddag, na mijn werk, aangifte bij de politie regio Amstelland
tegen de Heer van den Muijzenberg in het kader van de zojuist van kracht
geworden anti-stalkingwet, én in het kader van de wetboek van strafrecht.
Dat laatste omdat de Heer van den Muijzenberg mij ook in mijn beroepsmatige
werkzaamheden tracht te beschadigen.

D66 is en blijft een open en voor ieder toegankelijke lijst, en het
stelselmatig trachten iemand te beschadigen op zo'n lijst is strafbaar.

Ik betreur het dat het zo ver is gekomen. Of justitie tot werkelijke
vervolging overgaat laat ik jullie t.z.t. weten.

Vriendelijke groeten,

H. van Meeteren.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam