D66 medeverantwoordelijk oorlogsmisdaad?

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Mon Jul 17 17:17:33 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: Mark Koek <mark at koek.net>
>Onzin. Het neermaaien van 7000 weerloze mensen in Srebrenica is een
>(oorlogs-)misdaad. Het beschadigen van de instrumenten van de man die
>hier uiteindelijk verantwoordelijk voor is is dat niet. Ook al vallen
>daarbij 8 doden onder het personeel dat deze instrumenten bedient. Of
>dat nou volgens het "oorlogsrecht" mag of niet.

rEMKO: interessante link> dus ik begrijp dat de pers hier direct in verband
getrokken wordt met het executeren van 7000 burgers. Vind ik op zich geen
ramp, het betekent wel dat ook de betrokkenheid van de Nederlandse pers (of
moet ik zeggen propagandamachine) bij het uitleveren van moslimmannen aan
een servische overmancht, onderzocht gaat worden? Of betekent het dat we die
journalisten die kritische vragen stellen over de rol van het Nederlandse
leger in Srebenica maar meteen de gavangenis in gesmeten moeten worden?