privacy en internet

Alex Hijgenaar alexhij at ZONNET.NL
Sat Jul 15 20:14:07 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De zorgen rond D66 en Bol betreffen voornamelijk de tegenvallende
revenuen....... toch?
Sponsering kan zolang het in alle openheid gebeurd, ooit stond om een
advertentie in een kadertje met linksboven het woord "advertentie" een
mooi principe dat helaas is verdwenen. Een duidelijke scheiding tussen
redactie en advertentie zal mogelijk wat weerstand wegnemen.

Voor wat betreft de privacy, die zoek ik niet in de Kalverstraat, niet
in het Vondelpark en dus ook niet op het internet. Ook hier zou een
duidelijke scheiding tussen publieke babbel en serieuze zaken niet
slecht zijn. Technisch is dat mogelijk.
Classicificatie van verzonden berichten met daaraan verbonden regels hoe
met bepaalde classificaties om te gaan voor wat betreft de mogelijkheid
om mee te kijken of door te zenden zouden een leuk begin zijn.
Elektronische NEE/NEE sticker wordt dan mogelijk. (Geen
bulkgeadresseerde mail ontvangen als je dat niet wilt, staat in ons
partijprogramma) of je beschermen tegen elektronische stalking (Was
Boris niet bezig met stalking?) worden dan mogelijk.
Met elektronisch drukwerk ga je anders om dan met elektronisch
betalingsverkeer, etc. De onzekerheid ten aanzien van de veiligheid van
elektronische betalingen is nu een van de grote barierres voor echt
succesvolle elektronische handel.
Classificatie dus.
Groet, Alex Hijgenaar