privacy en internet

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Sat Jul 15 11:14:43 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In het algemeen: D66 is en blijft wel degelijk de partij van de privacy. Ook
bij de wet op de telecommunicatie.
En ook bij de contacten tussen justitie en de internet providers.
Gistermiddag heb ik Kamervragen gesteld over dat onderwerp, naar aanleiding
van de wens van providers om meer duidelijkheid en een betere positie in deze.
Er was een afspraak tussen justitie en providers om in bepaalde gevallen
(verdenking criminele activiteit) inzage in klantgegevens te bieden, maar die
afspraak is door de rechter onlangs buiten werking gesteld. Tijd voor heldere
regels - die de privacy geen geweld aandoen.
Dat geldt overigens ook voor andere onderwerpen die internet betreffen:
echelon (binnenkort kamerdebat), e-mail op de werkplek (geen inzage
werkgevers) enzovoort. Ik neem me voor het thema 'privacy en ict' de komende
maanden echt te gaan uitwerken - dus alle suggesties zijn welkom.

De commotie over D66 en BOL vind ik overigens overdreven. Een beetje surfer
komt 25 keer per minuut een reclame-banner tegen. Dus niet overdrijven nu het
om d66 gaat, toch?
Groeten,

Bert Bakker.

Get free email and a permanent address at http://www.netaddress.com/?N=1