Telecommunicatie en "bevoegd aftappen"

Jos Horikx josh at BART.NL
Fri Jul 14 23:15:15 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 22:23 14-7-00 +0200, H. van Meeteren wrote o.a.:

[ over in principe strafbaarheid aftappen/afluisteren ]

>Hij is in april 1998 door de Tweede Kamer gejast met alleen tegenstem van
>SP. In de eerste Kamer hebben GL en SP een voorbehoud gemaakt (misschien
>nóg een partij, kan ik me niet meer herinneren). Hij is er dus door en
>heeft kracht van wet. Op zoekwoord telecommunicatiewet (één woord) krijg je
>boeiende links, o.a. naar de handelingen van TK en EK. Vindex of
>altavista.NL gebruiken. Succes.

Die communicatiewet *heb* ik natuurlijk al wel, maar
waar staat in de wet (welk artikel etc) dat afluisteren
in principe strafbaar is, dat moet toch ergens in het strafrecht
staan, toch niet in de telecommunicatiewet?

Met vriendelijke groet,

JH