Relatie D66/BOL-Bertelsmann

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Fri Jul 14 20:25:22 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Heeft Roger je er ingeluisd!?, Hein, dan moet ik toch eens een hartig
> woordje met hem gaan wisselen. :-)

Gelukkig zag je het grapje...

> Je mag van een partij als D66 toch verwachten dat ze enigszins haar best
> doet op dit tere terrein van de privacy. Waar blijft anders het respect
> voor het individu/de mens?

Uiteraard. Als blijkt dat D66 op vele fronten de privacy niet zo
belangrijk acht, tja....waar staat die D dan voor?

> Maar...., welk pad moet je bewandelen als je zelf het vermoeden hebt dat
> zulks je is overkomen?

Onderzoek doen. Er zijn wettelijke beschermigsregels. Registratiekamer.
Etc. Gelukkig is privacy grondwettelijk beschermd (`persoonlijke
levenssfeer').

> Mag men ook info over mij verzamelen zonder dat ik daar weet van heb
> bijvoorbeeld?

Zelf vinnik van nie. maar het is een lastig te controleren gebied. Als
het waar is dat die banner op de D66-site stiekempjes gegegens doorzendt
naar een commerciële `partner', tja...

> Of moet ik je opmerking dat 'privacy in D66-kringen geen issue meer is'
> ernstig nemen?

Vraag het mijn partijgenoten. Ik stel mijn oordeel nog even uit, maar
wat ik zo af en toe hoor...