Bien étonné (de se trouver ensemble)

Glenn Mellonius Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET
Sun Jul 9 20:55:51 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ernst Debets:
> Dat is nou weer precies waar het met de Nederlandse bemoeizucht foutloopt:
> Moet dit wel in de tweede kamer behandeld worden?

        (N.B  Ook Tjerk Jouwstra zegt dit in iets andere bewoordingen)

Glenn:
Eigenlijk moet dit niet in de tweede kamer behandeld worden.
Als je elk pietluttig dingetje wil gaan verbieden word je niet zo gauw lid
van D66.
Maar bij gebrek aan een algemene allesomvattende goed werkende wet, gaat
elke groepereing uit ellende actie voeren.
Het maakt ze niet uit waar en hoe, als er maar resultaten worden geboekt.

Ernst Debets:
> Heeft de NS geen eigen verantwoordelijkheid in deze?
> Als je dat als fractie vindt dien je niet tegen zo'n voorstel te stemmen, maar
> je van stemming te onthouden ...... <knip>

Glenn:
Hadden ze dat maar gedaan. (ofschoon ik liever had dat ze voor hadden
gestemd)

Ik ben zelf geen lid van de CAN, maar ik kan me hun wanhoop heel goed
voorstellen.
Hoe je het ook wendt of keert, roken is een levensgevaarlijke bezigheid.
Die lugubere waarschuwingen op de pakjes (gaan binnenkort) niet voor niets
op de pakjes sigaretten staan. En dan heb ik het nog niet eens over het
brandgevaar (roken in bed / bosbranden)
Roken IS dodelijk. Enige maanden geleden heb ik een vriend van mij
weggebracht. Longkanker. Eerst een long weggesneden, dan chemotherapieen,
nog meer ellende, veel verdriet, en nu een weduwe en twee wezen.
Rokers zijn een kleine minderheid die (niet allemaal, dat beweer ik niet)
de levenssfeer van de meerderheid agressief verpesten.
Elk cafe, elk restaurant, je gaat er zitten, en even later is er weer
iemand die begint te paffen.
Zeer ergerlijk, en bovendien worden veel mensen er ECHT ziek van
(Carapatienten)
Laten we een gedachtenexperiment doen:
Ik ga in een restaurant zitten en ik haal uit mijn jaszak een pak lucifers
en een wierookstaaf. die ik aansteek en waarmee ik heen en weer ga
zwaaien. Ik durf er mijn hoofd onder te verwedden dat ik daar zeer
agressief zal worden aangevallen (ook door rokers).
Of ik gek ben geworden, hoe ik het in mijn bolle hersens haal om daar de
atmosfeer te verzieken.
Ik heb zelfs een vermoeden dat ik daar een flink pak slaag oploop.
En dan heb ik nog niet eens na mijn eerste wierookstaaf direct een tweede
aangestoken.
Kan je je nu een beetje de ergernis van niet-rokers voorstellen?

--
Glenn Mellonius

mailto:glenn.mellonius at inter.nl.net

URL    http://start.at/mellonius