privé en openbaar

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Sat Jul 8 15:35:36 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 14:55 08-07-2000 Saturday, Erik van den Muijzenberg wrote:

>Het leek mij een goede gedachte dit stralende beeld wat te
>nuanceren middels een citaat.

Zelfs al zóu iemand in de kroeg, in De Kring te Amsterdam, in een chatbox,
aan de telefoon of tijdens een privé-gesprek in een parkje zich te buiten
gaan aan heftig taalgebruik (quod non, in mijn geval, maar stel,
hypothetisch), dan nóg is het volstrekt ongepast, onfatsoenlijk en in
strijd met alle regels van maatschappelijke betamelijk ten aanzien van
informatie-uitwisseling om citaten uit die privé-situatie publiekelijk te
verspreiden als `bewijs' van iemands `slechtheid'.

Elk mislukkend huwelijk, elke echtscheiding zou zo een schat aan `citaten'
kunnen opleveren, waar vervolgens ieder naar moet luisteren om, dat lijkt
me de clou, partij te moeten kiezen voor één van de strijdende partijen.
Mensen wíllen dat echter niet, mijn beste van den Muijzenberg. Ook op deze
lijst niet. (Arme Max Kok, hij is daar wél in getrapt.) Mensen willen
inhoudelijk discussieren over D66-aangelegenheden. Meer niet.

Ik zou het aantal D66-ers op deze lijst niet de kost willen geven die wel
eens uitvaren tegen de levenspartner, wel eens een te luid kroeggesprek
voeren, wel eens in een uitgelaten bui een disco bezoeken....enz. Privé is
echter privé, en daar dient een ander met zijn poten van af te blijven.

Als ik u op een chatbox wel eens billenkoek heb gegeven, of wel eens
gevraagd heb of een dv camera is teruggebracht bij de rechtmatige eigenaar,
of wat dan ook, dan is dat een zaak van die (privé) lijst. U dient u zich
te onthouden uw ranzige rancune naar alhier, een semi openbare
D66-discussielijst, te verplaatsen.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl