referendum Osterreich

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Fri Jul 7 17:58:59 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 16:30 07-07-2000 Friday, Jan Slingerland wrote:

>Wat naar mijn idee absoluut moet worden voorkomen is het salonfahiger
>worden van de conservatieve, xenofobe en antisemitische Oostenrijkse
>traditie in Europa

Mooi streven, maar een binnenlandse aangelegenheid blijft een binnenlandse
aangelegenheid. Wij hebben ons niet te bemoeien met een democratisch
verkozen partij, of een democratisch gelegitimeerde regering, hoe
"populistisch" die ook is. Bolkestein heeft hier jarenlang het volk mogen
ophitsen met vox populi-babbels, kunnen fulmineren tegen immigratiestromen
en kunnen waarschuwen andere culturen (zoals de Turkse tav lidmaatschap
EU). Daar heeft u kennelijk minder moeite mee. De huidige vreemdelingenwet
is Haideriaans te noemen. Daar heeft u kennelijk vrede mee. Bent u niet
bezig uw buurman dingen te verwijten die u allang zelf praktizeert?

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl