d66

GWC van den Berg berg7600 at WXS.NL
Thu Jul 6 22:35:12 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Lijsters,

Het verbaast me dat deze lijst kennelijk toegankelijk is voor iedereen.
Ik ben er altijd van uit gegaan dat de leden van deze lijst lid zijn van
D66. Vanuit dat uitgangspunt heb ik de verschillende bijdragen gelezen
en heb ik ook regelmatig van mij laten horen.
Als ik me realiseer dat dit kennelijk niet zo is, dan voel ik me
bedrogen. Op zichzelf heb ik niets tegen andersdenkenden, integendeel.
In mijn dagelijks leven kom ik genoeg andersdenkenden tegen. Mijn
deelname aan deze lijst wordt vooral ingegeven door mijn behoefte aan
contact met geestverwanten. Geestverwanten kom ik in mijn dagelijks
leven nauwelijks tegen, althans niet als uitgangspunt. Natuurlijk wel
als resultaat of als ontdekking, dat de ander er kennelijk net zo over
denkt.
Waarom wordt ik lid van een vereniging, een politieke partij of een
club? Omdat ik me dan vooral met de inhoud kan bezig houden, zonder dat
er veel energie verloren gaat aan het scheppen van een geschikte
context. In het dagelijks leven gaat het voortdurend over de context,
het zoeken naar gemeenschappelijkheid. Binnen een club of vereniging is
dat als vanzelfsprekend gegeven.

Ik zou graag lid worden van een discussielijst, die slechts toegankelijk
is voor leden via het lidmaatschapnummer van D66.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Met vriendelijke groeten,

Gerard van den Berg