(help:inflatie) last try

Max Kok m.r.kok at HCCNET.NL
Thu Jul 6 03:23:15 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

B. Doggle schreef:

>toch dan maar even wat cijfertjes:
>Overheidsdiensten 1995=100
>in 1999 van 111.8 naar 117.7 een 5.3% verhoging in 1 jaar!!
>Dan laten we in dat cijfer buiten beschouwing dat de "totale" inflatie
>verleden jaar 2,2% bedroeg maar dat 0,5% daarvan veroorzaakt werd
>door de hogere (bijvoorbeeld benzine eva) accijnzen die meereisden..{:-((

Ik had het over de door de vakbonden veroorzaakte looninflatie van de jaren
'70, niet over de overheidsinflatie van de jaren '90. We waren het er al
over eens dat dat laatste (te) hoog is.

>BTW de industrie die naar Polen gaat willen we hier helemaal niet enne..
>Dit is het jaar 2000, de industrieele revolutie is ECHT voorbij!
>Het paradigm has shifted.

Klopt, de IT zit al in India en China. Alles wat je via internet kan
vervoeren kan nog verderweg naar lagere lonen zoeken.
En klopt niet. Die werknemers van Phillips Terneuzen wilden maar wat graag
gewoon thuis gloeilampen blijven maken (anders moeten ze straks van de
sociale dienst nog asperges gaan steken in Polen ...)

MVG
Max Kok