internetdemocratie

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Tue Jul 4 21:52:57 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wel eens geprobeerd om als gewone burger je te informeren over bijvoorbeeld
actuele zaken in parlement, stukken na te zoeken ??

Ik dacht: actuele agenda TK op te zoeken om politieke discussie te kunnen
volgen met evt. informatie zoals die openbaar is.... althans voor politici
openbaar begrijp ik nu....

er staan keurig documentnummers bij, maar tenzij je weet waar je die
cryptische referenties moet zoeken, vind je jut...

Op de eerstvolgende agenda na reces staat:
29/30/31 aug
1. 26 800-VII, nr. 42 4. Hoofdlijnendebat inzake de brief houdende het
kabinetsstandpunt Staatscommissie Dualisme en lokale democratie (commissie
Elzinga)
2. 26 906 3. Nieuwe bepalingen inzake het financieringsbeleid van openbare
lichamen (Wet financiering decentrale overheden)
3. 26 672 Wijziging van Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek in verband met de
openstelling van het huwelijk voor personen van hetzelfde geslacht (Wet
openstelling huwelijk)
26 673 Wijziging van Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek (adoptie door
personen van hetzelfde geslacht)
4. 27 050 8. Jaarverslag Nationale Ombudsman 1999

Zijn toch interessante zaken, maar als ik op wat dan ook Commissie Elzinga
zoek, krijg ik hoogstens informatie uit october 1999....

Tsja ik haak af hoor, als ik mij moet gaan verdiepen in kwesties waarover al
lang en breed besloten is, tsja...
Hoe komt een normaal mens eigenlijk aan informatie over zijn/haar bestuur,
gvd die mensen zitten er toch dankzij/voor/omwille van/door/(ondanks?) ons,
of zijn wij er om hun positie 1 keer in de 4 jaar te legitimeren..... soms
snap ik er echt helemaal niks van, terwijl ik notabene doorgaans andere
mensen van alles over internet enzo moet uitleggen..... hmmm..... ik ben cq.
word simpel geloof ik