antw: taxichauffeurs

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Mon Jan 31 16:07:40 CET 2000

bedankt. Het was min of meer een rhetorische vraag echter, maar ik begrijp
dat op papier de juiste intonatie ontbreekt. Toch bedankt.

-----Original Message-----
From: Atilla Arda [mailto:arda at cistron.nl]
Sent: maandag 31 januari 2000 15:18
To: de Knikker, Remko
Subject: Re: antw: taxichauffeurs

Remko schreef:

> De vraag is nu dus, wie gaat de schade van die dictatuur betalen?? 300
> miljoen wordt al op tafel gelegd,

De wetgever is de taxichauffeurs reeds ruimschoots tegemoetgekomen met
fiscale maatregelen (300 miljoen gulden).
http://www.minvenw.nl/cend/dvo/taxiwet/fiscaal.html

Daarmee wordt een deel van de schade gedekt. Taxichauffeurs die door het
optreden van het TCA-bestuur grote(re) schade hebben opgelopen, moeten
dat maar verhalen op het TCA-bestuur. De gemeente Amsterdam zou hen
daarbij, indien mogelijk, behulpzaam moeten zijn.

>  en nu moet er nog bemiddeld worden...waartussen??

In het geschil tussen de regering en TCA is al een uitspraak gedaan: de
Tweede én de Eerste Kamer hebben ingestemd met de nieuwe Taxiwet. Het is
nu aan de overheid (lokaal en nationaal) om ervoor te zorgen dat de wet
ook in Amsterdam kan worden uitgevoerd.

Met vriendelijke groeten,

Atilla Arda             D66-fractie Gemeenteraad Amsterdam
http://arda.op.het.net  http://www.d66amsterdam.com
D66 over taxi's: http://www.d66amsterdam.com/taxi