FW: [D66] Oostenrijk in de ijskast

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Thu Jan 27 13:56:58 CET 2000

Tsja, dit goed geloof doet me toch akelig denken aan ...
enfin de vergelijk is kinderachtig dat begrijp. Maar zo hoeven we ook niet
bang te zijn voor Vlaams Blok, front National enzo natuurlijk, begrip leidt
tot vervagend normbesef, dat is wat ik vaak wantrouw aan verstandige mensen,
dat ze zoveel begrip hebben voor alles, maar daar houdt het dan vervolgens
ook vaak bij op

-----Original Message-----
From: wolter Ates [mailto:wates at euronet.nl]
Sent: donderdag 27 januari 2000 13:15
To: owner-d66 at nic.surfnet.nl
Cc: D66 at NIC.SURFNET.NL
Subject: Re: [D66] Oostenrijk in de ijskast

Ik kan stolp's stuk onderschrijven vanuit wat ik op vakantie afgelopen zomer
in Oostenrijk heb
geleerd.
Ik ben daar ook terecht gekomen met de Nederlandse mening, een nieuwe
Hitler.
Leunend over een Donaubrug ben ik door een lokale Oostenrijker bijgepraat en
heb met die uitgangs
informatie 6 weken lang in de lokale kranten gevolgd wat Herr Haider
allemaal aanrichtte.
Wat mijn informant zei was, alle Oostenrijkers zijn conservatief, dus de
bestaande partijen ook. Wil
je als nieuwkomer iets maken dan moet je nieuwe partij nog conservatiever
zijn, de opportunist Haider
heeft dat gedaan, gewoon !! gebruld wat de mensen willen horen. Iets waar
wij hier niets over horen
is een ander hoofdpunt van zijn partij corruptie bestrijding in de
bestuurlijke en ambtelijke wereld.

Hij is als minister president in een deelregering met een meerderheid voor
zijn partij, aan de slag
gegaan, en heeft van al zijn gruwelijke plannen niets aangepakt, wel de
corruptie en ambtelijke
misdragingen, en voor de verandering top down, z'n voorganger heeft hij op
basis van in de kanselarij
gevonden informatie aangeklaagd die is veroordeeld en bromt nu. Hij is
verder op een innovatieve en
actieve manier corruptie gaan zoeken en  bestrijden, ook ambtelijke
willekeur en misdragingen hebben
een ruime actieve aandacht gekregen. En de correctieve acties waren ook weer
top down, de baas van de
overtreder werd aangesproken op historische acties bij ontbreken daarvan
vloog hij, meestal wist de
krant dan te melden dat de man een politieke benoeming was geweest. Wat op
mij echt indruk maakte was
dat er geen politieke maar ambtelijke vervanging kwam. Dat alles heeft op de
Oostenrijkers grote
indruk gemaakt vandaar z'n vele stemmen. Het is echter een echte oportunist
en zolang hijn z'n
gruwelijke programpunten niet inslikt blijft uiterste waakzaamheid geboden,
maar er lijkt mij nu nog
geen reden voor een mars op Wenen.
Groet, groet,
Wop Ates

"e.r. stolp" wrote:

> [...]
> hier, in zijn drang om te laten zien hoe 'goed ' ze na de oorlog
> zijn, het nodig heeft gevonden om Haider tot de nieuwe Hitler
> uit te roepen. En half Nederland papagaait dat kritiekloos na.
>
> Het zal best waar zijn dat de partij van Haider geen D66 beleid
> nastreeft. Maar in een democratie hoef je het niet met elkaar
> eens te zijn. En democratie betekent ook accepteren dat een
> andere partij de meerderheid heeft.
>
> Als ze in Oostenrijk verstandig zijn en zich helemaal niets van
> Nederland aan trekken zal vanzelf wel blijken dat er ook niets

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66
tekstveld alleen: SIGNOFF D66

(D66 at nic.surfnet.nl).
alleen: SUBSCRIBE D66