kiesstelsel

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Thu Jan 27 09:32:25 CET 2000

Hoe zit het eigenlijk met de actualiteit van het districtenstelsel binnen
D66. Mensen zouden zich meer moeten kunnen identificeren met politici. Ik
vind het een beetje kneuterig om telkens alleen maar iets te horen over de
gekozen burgemeester. Ook strategisch is het niet handig om je hand niet te
overbieden, denk ik wel eens.
Hoe zit het met het afschaffen van de eerste kamer, wordt dat wel eens
hardop geroepen?? Ik hoorde laatst zelfs de fractievoorzitter van D66 in de
1e kamer, zo ontzettend conservatief reageren op de voorstellen van de
commissie dat het me dun in de broek liep.