Oostenrijk in de ijskast

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Thu Jan 27 08:58:59 CET 2000

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl>
Aan: D66 at NIC.SURFNET.NL <D66 at NIC.SURFNET.NL>
Datum: donderdag 27 januari 2000 0:05
Onderwerp: Oostenrijk in de ijskast

|Beste electronisch skiminnaars,
|
|Verrassend die stilte in Den Haag rond de mogelijke coalitieregering in
|Oostenrijk met racistische populisten! Terwijl we als club toch zoveel
|jurrristen in de gelederen hebben die alles weten over songfestivals,
|mensenrechten, rechtsstaat, asielzoekers, bidden bij het openbaar onderwijs,
|enz.
|
|Zouden we niet eens iets kunnen bedenken als destijds met die nasi-rames
|president Waldheim? Alleen moet nu niet een functionnaris in de diplomatieke
|ijskast maar een hele Weense regering. Of bestaat er alleen een reflex
> [...]

Henk slaat hier met een flinke dosis sarcasme zoals we van hem gewend zijn de
spijker op z'n kop:
We zijn weer terug bij het bekende dominee/koopman model.
In het Oostenrijkse geval speelt de koopman weer de overhand, want de
economische belangen zijn kennelijk te groot om dominee te spelen.
Als je nog als fatsoenlijk dominee wilt gaan skien weet ik ook niet waar dat zou
moeten, want op alle ski landen is wel wat aan te merken:
Zwitserland: Joodse banktegoeden
Oostenrijk: zie bericht van Henk
Frankrijk: Een mooi land, jammer dat er Fransen wonen
Duitsland: spreekt voor zich (Kohl, Holzmann.....)

Je kunt misschien alleen nog naar Noorwegen....

Maar goed dat ik niet van wintersport houd.

Zo, en nu snel m'n vakantie naar Australie boeken!

Ernst Debets,
Zaanstad