TK verkiezingen in november 2000?

Arjan Stoffels astoffels at LEIDERDORP.NL
Tue Jan 25 18:07:48 CET 2000

Lees ik net in de krant het pleidooi van Melkert om VIJF MILJARD meer uit te
geven aan onderwijs! (sorry, maar ik kan me daar weinig tot niets bij
voorstellen 5.000.000.000) Ik meen dat D66 een congres of wat geleden een
notitie uitbracht over onderwijs en het over iets van 1,7 miljard meer
hadden (maar ik kan me een paar losse guldens vergissen). We waren wel erg
bescheiden!

Nu wou ik het eigenlijk over iets heel anders hebben. Iemand die VIJF
miljard meer voor wat dan ook wil, is niet meer bezig met alledaagse
politiek, die is bezig met campagne voeren. En dan krijg ik zomaar wat rare
gedachten (Tsja, 't is een gave he...mijn artiestennaam: Arjanda :-) ).
Binnenkort komt het nieuwe belastingplan in de TK aan de orde. Daarna zijn
er weinig echt grote klappers meer te verwachten qua onderwerpen, voorzover
ik dat nu kan overzien. D.w.z. grote onderwerpen waarbij men elkaar nodig
heeft. Dus is er geen dwingende reden dat PvdA en VVD aan elkaar vast
blijven plakken. De liefde lijkt toch wel een beetje over na een jaar of 6 a
7.  Ze kunnen beide goede sier maken met het belastingplan, beetje zwarte
pieten over en weer, (beetje D66 pesten, niet teveel, ze zijn zo lekker
meegaand die collega's van D66, altijd redelijk), en zo tegen het
euthanasiedebat heeft de een of de ander toch wel erg onoverkomelijke
bezwaren over ditje dat en spat het hele zaakje uitelkaar. Dus in november
gaan we weer naar de stembus...

Onzin? Ach, ik ben altijd al een liefhebber geweest van SF.

Enneh, als Melkert 5 miljard over heeft, kunnen wij dan ook niet iets leuks
doen met dat geld? CO2 reduceren, geweld verminderen etc.

Met vriendelijke groet,
'Arjanda' Stoffels

De auteur van deze E-mail verzoekt u deze mail als een privé-bericht te
beschouwen. Dit bericht mag niet, geheel of gedeeltelijk, verspreid
 worden zonder voorafgaande toestemming van de auteur.