geweld en media

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Jan 24 11:16:12 CET 2000

Beste Bo,

Ik vind het wel grappig dat je op de man af reageert. Behalve die
nordicom-site is de rest gewoon propaganda of rechtvaardiging van staand
beleid. Lees eens een boek van Jo Groebel of Bouwman. De laatste deed
media-effect onderzoek voor Nederland vanuit de cultivatietheorie. Ben je
soms ook belanghebbende?

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 01:56 24-01-00 +0100, you wrote:
>Voor diegenen die meer geïntersseerd zijn hoe dingen nu echt in elkaar
zitten , wat voor beleid er al bestaat, hoe andere over media en geweld
denken, een aantal aardige links. Het mag duidelijk zijn dat er zeker niet
met stelligheid gezegd kan worden dat het verband tussen geweld en media
nooit is aangetoond.

>http://www.minjust.nl/a_beleid/thema/jeugd/beleid/project/pr_3.htm
>
>http://www.ddh.nl/org/pais/lit.html
>
>http://www.nordicom.gu.se/unesco.html
>
>http://www.ouders.nl/xof9707b.htm
>
>http://www.magicdragon.com/EmeraldCity/Nonfiction/socphil.html#end
>
>http://www.crtc.gc.ca/ENG/social/biblioe.htm
>
>http://ericps.ed.uiuc.edu/npin/pnews/pnew696/pnew696a.html
>

>Voor mijzelf heb ik in ieder geval vast kunnen stellen dat het ministerie
van justitie het issue onderkend en tracht in overleg en waar mogelijk door
maatregelen invloed uit te oefenen op de hoeveelheid geweld op tv.
>Ik kan daar mee leven.
>
>Evenals met het feit dat ik mij zeer elitair in breed gezelschap bevindt op
twee wereldvreemde wijsneuzen na.

ttp://www.minjust.nl/a_beleid/thema/jeugd/beleid/project/pr_3.htm</A></DIV>
ttp://www.magicdragon.com/EmeraldCity/Nonfiction/socphil.html#end</A></DIV>
><DIV> </DIV>
><DIV><A
>href="http://www.crtc.gc.ca/ENG/social/biblioe.htm">http://www.crtc.gc.ca/E
NG/social/biblioe.htm</A></DIV>
><DIV> </DIV>
><DIV><A
>href="http://ericps.ed.uiuc.edu/npin/pnews/pnew696/pnew696a.html">http://er
icps.ed.uiuc.edu/npin/pnews/pnew696/pnew696a.html</A></DIV>