heuglijk nieuws

Marc-Jan mjahne at HOME.NL
Tue Jan 18 02:17:47 CET 2000

"de Knikker, Remko" schreef:

> Ok, laten we dan ook ophouden met dat Joegoslavie-tribunaal, zinloos geweld
> slachtoffers, Tsjetsjenie, laten we dan ook niet zo moeilijk doen over dat
> EU-lidmaatschap van Turkije, weet je wat eigenlijk? Ik heb eigenlijk ook hoe
> langer hoe minder zin om mij nog ene moer aan te trekken van wetten en
> regels in deze maatschappij wanneer je je aan de bovenkant nergens voor
> hoeft te verantwoorden, wanneer ethiek af te kopen valt met politieke
> belangen. Ik snap overigens de vergelijking met Claus niet, heeft die ook al
> [...]

Remko weet zich weer eens op een verbazende manier uit te drukken, als
reactie op de berichten in de NRC over een mogelijke verloving van de
kroonprins met een Argentijnse schoone. Hij heeft geen zin zich nog iets
van regels en wetten aan te trekken wanneer de 'bovenkant' zich nergens
voor hoeft te verantwoorden. Ik begrijp toch werkelijk niet waar je het
vandaan haalt Remko, ik neem aan dat je met de bovenkant in dit geval het
Nederlandse koningklijk huis bedoeld?? Maxima zal onderdeel worden van dat
huis maar toch niet haar vader? Moet zij zich dan gaan verantwoorden voor
dingen die haar vader al dan niet heeft gedaan? Je vraagt in je eerste
mail of het teveel gevraagd is van de geachte D66'ers (de komma is volgens
mij al meer dan een decenium uit de naam van onze partij) om een pleidooi
te houden dat de toekomstig schoonvader van het toekomstig staatshoofd
berouw moet tonen. Ik denk dat je van D66'ers een pleidooi mag verwachten
waarin ze alle betrokkenen bij misdadige dictaturen vragen om berouw te
tonen en/of zich te verantwoorden. Of deze betrokkene al dan niet een band
zal krijgen met ons koningshuis is daarin niet relevant. Wat in mijn ogen
van belang is, is dat de kroonprins een relatie aangaat (als hij dat al
zou willen) met iemand waar hij warme gevoelens voor heeft, of dat nu een
man of een vrouw is, dochter van een belastingontwijkende tandarts,
dochter van een staatssecretaris van het Juncta regime of een zoon van een
junk zou mijns inziens niet uit moeten maken. Als we dan toch om warme
pleidooien vragen zou ik hierop aansluitend zou ik graag zien dat D66 een
wetsvoorstel zou doen (met een warm pleidooi) dat de partner van het
staatshoofd van gelijk geslacht mag zijn!

Marc-Jan