gasprijs en inflatie (n.a.v. Vreekamp)

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Jan 16 18:02:22 CET 2000

Beste Bert en Bo,

Ik sprak niet van inflatie, slechts van koopkracht als maat voor
vooruitgang. Gezien het heldere verhaal van Bert, klopt mijn redenering dus
wel. En dat voor iemand met slechts twee tentamina economie achter de
kiezen. Mijn koffiepraatje was trouwens gebaseerd op een geheugenflits uit
ESB en VN, zo beken ik eerlijkheidshalve.

Henk Vreekamp, Utrecht

At 10:11 15-01-00 MET, you wrote:

> [...]
>baan hebben gevonden. Onze huidige economische voorspoed is voor een
>belangrijk deel daaraan te danken - Nederland doet het op tal van punten
>(groei, werkgelegenheid, tekort) beter dan landen als Belgie, Duitsland,
>Frankrijk, Italie. En je ziet nu ook dat we de achterstand qua koopkracht aan
>het inhalen zijn. En intussen heeft Nederland dankzij deze benadering relatief
>veel meer overeind kunnen houden van de sociale regelingen dan in menig ander
>land. De redenering van Henk klopt dus niet, hij heeft wel een punt.

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66