De Nieuwe Omroep

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Fri Jan 14 12:52:56 CET 2000

Bert schreef:

> En dus bij uitstek passend in een
> gastvrij publiek bestel. Weet men dan ook nog enig enthousiasme van jongeren
> te wekken, dan mag Hilversum in zijn handen wrijven, want dat is de afgelopen
> 10 jaar niet meer gelukt, op de (welkome) capriolen van Bart de Graaff’s BNN
> na.

Las vandaag dat Bart collegaomroepen er van verdenkt het rapport te hebben
laten uitlekken waarin BNN als laagst gewaardeerd werd, dit om de grens
van het aantal leden misschien te beinvloeden (dat binnenkort vastgesteld
wordt). Ook een omroep met een redelijk aanhang die door het merendeel
van de Nederlandse bevolking laag egwaardeerd wordt moet kunnen behoren
tot de volwaardige publieke omroep. De drempel moet naar mijn idee dan ook
niet omhooggeschroefd worden.
groet Joris