Zinnig geweld. Bestaat dat ?

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Fri Jan 14 10:53:32 CET 2000

Ramon Barends schreef:

>Huh ?
>
>Is het zinvol om iemand zonder aanleiding in elkaar te slaan ?
>
>Ramon
>
>[ik loop trouwens een beetje achter met de lijst, dus het kan zijn dat wat
>ik nu -140100- type al eens is gemeld is, excuses daar dan voor]

Gisteren op zo'n 'team-buildingscursus' weer eens geleerd dat gedrag *altijd*
een aanleiding heeft, zonder dat dat meteen duidelijk wordt. Iemand 'zonder
aanleiding' in elkaar slaan gebeurt dan ook nooit. De aanleiding
rechtvaardigt het gedrag misschien niet, maar da's wat anders.
Dus als ik op het komende Congres in Amersfoort besluit om in een stil hoekje
jou 'zomaar' je nek om te draaien, lijkt het alsof dat zonder aanleiding is.
Maar wie weet is het wel het gevolg van een enorme frustratie over de
hoeveelheid bagger die er zo nu en dan over deze lijst wordt uitgestort.
Belachelijk natuurlijk dat ik dat dan op jou uitleef. Maar is dat dan ook
meteen *zinloos* gewelddadig gedrag? Ik heb wel mijn frustratie kunnen
verwerken. En mischien indirect voor een hoop andere mensen ook.

Let wel: bovenstaande is natuurlijk maar een voorbeeld. For argument's sake,
zullen we maar zeggen.
Maar misschien kunnen we het er ook maar beter niet verder over hebben...

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken
C.Houbraken at Hilversum.nl

Dit bericht wordt door de opsteller beschouwd als persoonlijke
correspondentie en dient als zodanig behandeld te worden.