geweld en omroep(wet)

D Sundman dsundman at NETLAND.NL
Wed Jan 12 13:10:49 CET 2000

Ja ik wil best wel argumenteren maar jij "knipt" in je antwoorden mijn argumenten een beetje raar en
"gemakkelijk" uit.
In het vervolg het geheel laten staan SVP
Ik zal het nog eenmaal proberen.
(De opmerking over de DNA sloeg niet per se op jou maar ligt min of meer in hetzelfde vlak).

B.Buma wrote:

> internet
> >
> Eerst met die DNA en nu dit weer.
>
> ???? over DNA heb je mij niet gehoord.

> gefrustreerde (the bungled
>
> Als dat zo is moeten we het strafrecht gelijk afschaffen ? Of zit er iets
> tussen in ?

dit is retorisch zwart/wit argumenteren

> Het gaat overigens niet om repressie van geweld (dát gebeurt, de daders
> worden gepakt én gestraft);
> het gaat om gedragsbeïnvloeding . Eén van de dingen die je daarbij zou
> kunnen doen is kijken naar mogelijke negatieve gedragsbeïnvloeding. En je
> legt geen regels op aan de "onmachtige en gefrustreerde" maar aan de
> zenders. En dan liefst met een goede afspraak en niet met een verbod.

Goede afspraken over censuur zijn moeilijk zoniet onmogelijk te maken

> Trouwens waarom zijn de daders nu opeens weer onmachtig en gefrustreerd ?

Tja daar ben je dan wat demagogisch om net dat stukje weg te knippen waarin ik de "mogelijke" redenen
aangeef....

> [...]
> Nederlandse (in Nederland levende)  jongens / mannen / vrouwen (bij ons in
> het dorp zes meisjes die een ander meisje aftuigen) met prima basis en
> vooruitzichten, normaal gezinsleven etc. ?? (niet gelijk nee zeggen, je zou
> ongelijk kunnen krijgen)
> Je kunt uitgbereid zoeken naar causale verbanden, je kunt je ook afvragen
> wat de logica is van het uitzenden van wéér een programma waarin de held
> alle regels aan de laars lapt, maar wél zijn doel haalt (Dirty Harry achtige
> series) vlak nadat we getuige zijn geweest van een stille tocht voor wéér

Dat er in de laatste 5 jaar meer geweld is, is buiten kijf.We verschillen van mening over de reden
daarvan.
Road Warrior, Dirty Harry of The Matrix films circuleren al heel lang, het is wat simplistisch te
veronderstellen dat deze programma's een bepalende bijdrage leveren aan dit type geweld.

> ???????
>
> vriendelijke groet,
> Bo

MVG