geweld en media

William Oosterwijk de.alven at PLANET.NL
Wed Jan 12 11:20:57 CET 2000

Het valt  me op dat "geweld en omroep" veel reacties genereert die
*naar aanleiding van* worden gegeven maar slechts weinigen reageren ook
*inhoudelijk* op de discussievraag.

Daarom de vraag opnieuw:
1) Denken we dat het enorme aanbod aan geweld invloed heeft op gedrag van
mensen in hun vormingsfase.

Zo nee:
Einde discussie.

Zo ja:
2) Vinden we dat die voorbeeldwerking 'verbannen' moet worden?
(en daaraan koppelde ik : "b.v. door aanpasing van de omroepwet".)

Toelichting:
Welk geweld?
Geweld als 'vermaak': films, spelletjes en vul maar in.
(Journalistieke verslaggeving valt dus niet in die categorie).

William Oosterwijk
D66 Drenthe