Politiestaat?

Lodder Ing P.H. P.H.Lodder at ATO.DLO.NL
Thu Jan 6 13:38:39 CET 2000

Beste mensen,

Wat zou er op tegen zijn om de vingerafdruk te vervangen door het
DNA-profiel?

Het enige argument dat ik daar tegen kan bedenken is, dat je door het
afgeven van een DNA-profiel informatie die voor meer doeleinden dan voor
identificatie bruikbaar is afgeeft. Het is echter volgens mij de vraag of
iemand met de aanvullende informatie iets opschiet.

Een DNA-profiel inleveren omdat je geboren bent, lijkt mij alsof je probeert
een hooiberg te ordenen zodat er nooit een speld tussen kan zitten.

Met vriendelijke groeten,

Pieter Lodder
Departement "Bioconversies"
Instituut voor AgroTechnologisch Onderzoek
Wageningen