vara

D Sundman dsundman at NETLAND.NL
Tue Jan 4 21:52:43 CET 2000

Van Dirk, erg verkouden maar niettemin op de barricaden voor de democratie
HiHO Silver. Away!!

Zover mis ik nog een argument voor wat betreft vara publiek/commercieel. Dat is de invloed die de
politiek c.q.
overheid heeft. De betaler bepaald. Het is niet TE denkbeeldig dat de positie van de heer melkert
hierdoor
wordt beïnvloedt [:-)
We kijken met z'n allen s'avonds naar HET(zelfde) JOURNAAL, en denken de volgende morgen op het werk
dat
we een eigen mening hebben.
Er is zonder twijfel invloed door de adverteerders op het programma aanbod van de "commerciëlen", maar

die is van een ander soort dan de invloed van de politiek en overheid zoals hij nu bestaat bij het
"publieke?
bestel"

Mc. Luhan "The medium is the message"

TV is het meest invloedrijke opinie medium, iets wat de politiek niet uit handen geeft.
Directe toegang tot dit "publieke" medium is, ondanks onze zo geroemde vrijheid van meningsuiting,
voor het
individu praktisch onmogelijk. Dit in tegenstelling tot de "officiële instanties" die zelfs als ze
maar een heel
klein windje laten al op teletekst staan en daarna nog eens uitgebreid geïnterviewd worden.

BTW
Hoe gaat het met de slang in Enkhuizen?