vara

peter f.g.bos pfgbos at CHELLO.NL
Mon Jan 3 12:23:54 CET 2000

Beste Bert,

Ik vind reeds 10 tallen jaren, dat de politiek zich veel te veel
bemoeid met de inhoud en zender indeling van de publieke omroep.
De grootste fout is gemaakt om de koppeling tussen ledental en
uitzendtijd los te laten.
Het is natuurlijk altijd zo dat persoonlijke voorkeuren
veranderen. Daar moet men niet bang voor te zijn. Kijk maar naar
RTL4. Als de meeste nederlanders vinden dat bijv. de EO 70% van
de leden achter zich krijgt dan moet ze ook 70% van de zendtijd
te krijgen.
(Ik hoop het niet) Maar je kunt niet kunstmatig het bestel in
leven houden en vooral niet als de politiek zich er mee bemoeit
als het hun insziens niet zo gaat als zij het wil.
TV1 doet het prima en daar moet de EO niet bij. LAAT die op TV2
met de TROS en NOS (sport). TV3 voldoet ook prima en de omroepen
die programma`s uitzenden, die ze willen. Het was natuurlijk
mooi geweest als ik MIJN OMROEPBIJDRAGE kon geven aan de omroep
van mijn voorkeur. En als er dan zenders verdwijnen dat is dat
jammer, er komen van zelf betere weer op de markt (zie TRAVEL TV
enz)

Peter F.G. Bos
homepage: http://pfgbos.spedia.net/