geloven

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Sat Jan 1 17:13:00 CET 2000

"dingen bestaan bij gratie van het feit dat zij een interactie aangaan (en
dus worden waargenomen)"
Het is toch niet zo, dat als we iets niet kunnen waarnemen het ook niet
bestaat? Het heeft heel lang geduurd voor we radioactiviteit konden
waarnemen maar het was er al die tijd wel degelijk. Ik ben er vrij zeker van
dat er in de kosmos nog heel wat dingen bestaan die wij (nog) niet kunnen
waarnemen. Als je bedoelt dat we, zo lang we nog niet van het bestaan weten,
er ook geen rekening mee kunnen houden, ben ik het met je eens maar mijn
uitgangspunt is niet dat hetgeen ik niet waarneem er ook niet kan zijn.
Joop Swarte