onderverdeling

Glenn Mellonius Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET
Fri Feb 25 19:31:31 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

" (Chido Houbraken)" schreef:

<knip>

> (Nog even over de partijnaam. Die kun je veranderen, natuurlijk. Je verliest
> dan wel de bekendheid van de partijnaam en er lijkt me op het moment niets
> moeilijkers dan een naam van een partij te wijzigen en dat ook te laten
> doordringen in de hoofden van de mensen. Kijk alleen maar hoeveel mensen D66
> als D'66 schrijven, terwijl dat al in 1982 afgeschaft is...
> Als je dan een verandering voorstaat, maak er dan Democraten van. Dat mogen
> we statutair toch al voeren en zo spreken we elkaar ook aan.)

<knip>

Maak er dan de "Democratische Partij" van.
De Democratische Partij, dat klinkt toch als een klok.
Ook de afkorting mag er wezen.
De DP maakt zich sterk voor .........
De DP heeft .........................
enz. enz.
Hele kleine dingen maken of breken je imago.
In dit geval het lidwoord.
De DP is een vast afgebakend iets.
D66 is iets vaags, vooral als je het niet geschreven ziet staan maar hoort
uitspreken:
"deezeszestig"

--
Glenn Mellonius