D66 op de Amsterdamse kabel

D Sundman dsundman at NETLAND.NL
Fri Feb 18 21:31:15 CET 2000

Zojuist Tom de Graaf, in het programma van Felix Rottenberg, op de
Amsterdamse kabel gezien.
Het bleek dat Tom de originele doelstelling van D66 kende, en hem
onderschreef.
Het moet me van het hart dat hij daar in de tweede kamer weinig blijk
van
geeft. Hij is terecht van mening dat het verkeerd gaat met de politiek,
maar draait oorzaak en gevolg om.
De reden dat de burger, eufemistisch gesteld, teleurgesteld is in de
politiek komt omdat de politiek zich geen bal van die burger aantrekt
als er eenmaal een regeeraccoord ligt.
En DAAR heeft/had die burger niet voor gestemd!

En als dan die politiek, waar Tom als voormalig ambtenaar onderdeel van
is, niet van plan is om een “tijdelijk” kwartje terug te draaien, of
rekening rijden (niet alleen de steden) maar ook de burger door zijn
strot te drukken, dan is het niet verwonderlijk dat die burger
ontzettend de pleuris in krijgt.
Als 80% van die burgers denkt dat rekeningrijden niet kan dan moet een
DEMOCRATISCHE partij als D66 daarna luisteren, en zijn politieke point
of view bijstellen. Doet D66 dat niet dan opereert zij in mauvaise foi
(Bad Faith)

Het krediet lijstje van het kabinet en tweede kamer is bijzonder kort,
de debet kant daarentegen bijzonder lang. Sorgdrager, het OM, De IRT, De
Betuwelijn, de Ziekenverzorging, de Ziektewet, de onveilige straten en
nog enkele andere akkefietjes...
DE BURGER is niet teleurgesteld in de politiek, hij denkt dat het
oplichters zijn!
Voor wat dat kwartje betreft, (met een voor dit jaar 2000 verwachtte
belasting “meevaller” van 7.000 millioen gulden), volkomen terecht [:-)(

Alhoewel Felix Rottenberg politiek gezien niet in mijn hoek zit, was
zijn suggestie, om D66 in 1966 voor ogen staande “Umwertung” eens te
beginnen, niet verkeerd.
Indachtig Shakespeare’s woorden in Kierkegaards Either/Or , “It is
better to be well hung, than ill wed”, ik zou zeggen Goferit

Prins Vogelvrij