voorzichtige mening mbt goedbedoelde neiging tot onschuldige pedo fiele gedachten zonder direct specifiek object

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Fri Feb 18 19:39:27 CET 2000

Ik stel met ontsteltenis vast dat elke paar maanden er in de media weer
opnieuw een discussie plaats vindt over de legitieme leeftijdsgrens van
sexuele relaties, en over de poging om pedofilie te onderscheiden van
pedosexualiteit. Uberhaupt verbaas ik mij over het gebruik van zulke
neutraliserende termen als het om kindermisbruik gaat. Als iemand een
behoefte heeft aan sexualiteit met kinderen onder 14 jaar (dan ben ik nog
voorzichtig, meen ik, want in bepaalde functies mn
opvoeding/autoriets-gerelateerde functies is 16 al een voorzichtige grens),
snap ik niet waarom dit steeds weer opnieuw ter discussie gesteld wordt.
Kindermisbruik is misschien wel nummer 1 op de lijst van publieke
verontwaardiging, straffen zijn asociaal laag, zeker als je de erving van
recidive bekijkt in dit soort gevallen, hoe kan dat, dat men zoveel moeite
heeft om hier strenge grenzen te trekken?? Werken er veel kindermisbruikers
in de jeugdrechtspraak/media/politiek (maw maatschappelijke
machtsstructuur)???? Heeft het te maken met traditioneel aan de kerkelijke
structuur verbonden maatschappelijke moraal?
Misschien komt het omdat ik ik mijn directe omgeving de effecten van sexueel
misbruik (meermalen) ervaren heb, maar je moet wel erg wereldvreemd zijn om
de ernst niet te beseffen van sexueel misbruik (in het algemeen al).
Laatst het cynische geval van de Urkse aanrander: 2 maanden cel voor poging
tot verkrachting. Dat weet ik niet of ik moet janken of om degenen die dit
soort besluiten doen/mogelijk maken helemaal de tering de schoppen.
Enfin, om maar te zeggen dat veel mensen met de laatste frustratie van tegen
tering schoppen aanlopen. Overigens: alles onder controle hoor (het is
natuurlijk deels bij wijze van spreken).

Remko de Knikker
remko.deknikker at nl.origin-it.com
telephone: 31-(0)20-4687574
 <<de Knikker, Remko.vcf>>