Scheffer en integratie (De Fluks methode)

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Mon Feb 14 12:16:58 CET 2000

woOSTERWIJK WROTE:
 Zou het niet zinniger
zijn -juist op deze lijst, en juist vanuit het gedachtegoed van mensen met
een sociaal liberale grondhouding- om eens te filosoferen wat er nodig
zou zijn om de uitstroom van mensen uit de diverse landen van herkomst
overbodig/onnodig te maken?

rEMKO: waarom ga je ervan uit dat het onnodig moet worden, ik ben juist
vanuit mijn liberale grondhouding voor een grotere internationale mobiliteit
van mensen. Trouwens 'de markt'/'het lot'/'het leven' kun je niet afwenden,
en hoe dan ook zullen mensen mobieler worden, en dat is ook goed voor de
internationale welvaart. Het gaat erom hoe we dat het beste kunnen
faciliteren/cq. bevorderen vanuit sociaal perspectief, met de minste
pijn/meeste profijt.