stille tocht

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Sat Feb 12 11:24:57 CET 2000

(.........)

 ons bed. Wij, nette Nederlanders, vinden het heel gewoon wanneer
Antillianen
> steken, niet dat ze gestoken worden dus weten we er geen raad mee. Dat is
> trouwens het griezelige van die stille tochten, flinterdunne emotie.

En dat is dus precies de reden van mijn mailtje. Frustratie over het
feit dat half nederland te hoop loopt wanneer een wit kind uit een
"goed" milieu slachtoffer wordt van geweld, maar dat wij ons stil houden
wanneer het een zwart kind betreft.
Dan moet je ook nog eens lezen dat de politie nog niet weet of het hier
geen afrekening betreft "in het criminele milieu". Het gaat hier god
betere het om twee kinderen van 16!
Laten wij daar eens over discussieren i.p.v. over de vraag of een
middelbare dame een al dan niet prive-bezoek mag brengen aan een al of
niet fascistisch land.
Minstens een aantal van de deelnemers aan deze lijst zijn actief in de
politiek. Wat doen wij in de bestuursorganen waarin wij actief zijn om
het geweldstij te keren. Wat dragen wij uit naar buiten.
Groeten van Cathja Maas