gratie

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Fri Feb 11 19:38:38 CET 2000

bedankt voor de kwalitatieve reactie, dat houdt in ieder geval enig niveau
in de discussie en ik leer er veel van. Overigens betrof mijn mail een
vraag.

Ik heb meen ik al eerder gewezen op de neiging tot afkeur van ondeskundige
meningen en overschatting van ieders eigen logica en deskundigheid, daar
hoef je je overigens niet voor te schamen, het is menselijk. Ik hoop dat
mijn bijdragen een aanzet zijn tot een laagdrempeliger discussielijst, zodat
de wegenbouwkundige, de straatveger, de verkoopster, de schoonmaakster, de
ongeschoolde slecht Nederlands sprekende niet ingeburgerde allochtoon, de
koningin, de econoom ook een mening vermag te spuien over staatsrecht. Bent
u overigens ambtenaar?

-----Original Message-----
From: J.L. Swarte [mailto:jlswarte at multiweb.nl]
Sent: vrijdag 11 februari 2000 19:17
To: D66
Subject: gratie

Ik word echt een beetje moe van De Knikker als hij zijn verhalen over de
koningin houdt. Je begrijpt weinig van staatsrecht. De koningin verleent
geen gratie, de koningin verleent niks, het is de minister die daarvoor
verantwoordelijk is. Nogmaals, ik ben geen fanatieke monarchist maar de
redeneringen die op deze lijst af en toe worden opgehangen over de koningin
en haar familie slaan nergens op. Ik zal me verder niet met de discussie
bemoeien maar als er al suggesties ingebracht worden over gratie die
eventueel aan de moordenaar van Naomi verleend zal worden en dat bovendien
op het bordje van de koningin gelegd wordt, is het peil behoorlijk laag
geworden. Is er een verband met het intellectuele niveau van de D66-ers op
deze lijst en de stand op de voorkeurslijst van de Nederlanders? De
dagelijkse diarree van berichten van De Knikker en Buma laat trouwens aardig
zien hoe kwaliteit en kwantiteit omgekeerd evenredig zijn.
Joop Swarte

(D66 at nic.surfnet.nl).
alleen: SUBSCRIBE D66
alleen: SIGNOFF D66