Discussielijst 220 > 180 lijstleden/ unsubscribe

B.Buma stractic at EURONET.NL
Thu Feb 10 02:00:57 CET 2000

Henk van Lingen schreef:

> Ik geloof niet dat dit een conclusie is die te trekken valt uit de zeer
> terechte mail van Emiel Stolp. Hij had het niet over de aard van een
> stellingname maar over de stortvloed van korte reacties en terzijdes die
> we de laatste weken zien. Wat bv. jij en Bo op dat vlak brachten was nog
> net bij te benen

Ik ben blij dat het nog net bij te benen was, ik geef toe dat het op het
randje was.
Ik ben het geheel met Emiel's verhaal eens.
Zij het dat ik wél vind dat er enige spanning mag heersen. Politiek zonder
emotie ?
De balans vinden is lastig.
Chido Houbraken en Arjan Stoffels gaan het land af met hun "DIVA voor
afdelingen".
Misschien moeten we eens een DIVA voor de lijst doen ?

Hoe makkelijk is het voor nieuwelingen om zich op de lijst thuis te voelen ?

Ik ben "pas" sinds ~ spet/okt op de lijst gekomen. Soms weet je niet wat je
meemaakt, maar ik heb ook (in ieder geval voor mijzelf) een aantal hele
verrijkende  (zij het soms stressvolle) discussies meegemaakt.
Kort geleden stond ik op een zondagmiddag in het Polmanshuis tijdens een D66
bijeenkomst met een mevrouw te praten (ook D66-lid,naam gelukkig vergeten)
die voor Haider niet ondergedaan zou hebben. Dat krijg je als je met mensen
praat die niet tot "jouw kringetje" horen. Dat is het leuke én het enge van
dé lijst, niemand behoort tot je kringetje. Je bent helemaal alleen met je
mening, je argumenten, je emoties en je humor.
Dáárom hebben we ook allemaal respect voor bijvoorbeeld Bert Bakker, de
enige politiek verantwoordelijke (laat staan bestuurlijk -) die zich dúrft
te melden op de lijst. Maar zelfs híj discussieert niet echt mee. Hij geeft
of neemt informatie (wat al vreselijk gewaardeerd wordt, écht Bert !).
(erg eigenlik hè, dat zijn ònze vertegenwoordigers !)

Even iets geheel anders :
Ík heb soms wel eens de neiging te willen weten met wíe ik nu eigenlijk
discussieer.
Je weet wel , gewoon iemand zien en spreken. Home pages helpen natuurljk al
geweldig, ik heb elke keer weer meer respect/begrip voor iemand als ik de
home page bezocht heb. Maar we (ik ook al niet) hebben dat niet allemaal.
Tijdens reguliere D66 bijeenkomsten is het vrijwel niet mogelijk om elkaar
te vinden.
Is het wellicht (in deze digitale omgeving natuurlijk heel ouderwets) een
idee om eens een fysieke bijeenkomst van lijsters te organiseren ?
We kunnen daar vast wel een leuke vorm voor vinden, àls we willen.
Ik realiser me dat ik me hiermee nogal wat op mijn hals dreig te halen, maar
:

Als jullie het een aardig idee vinden, laat mij (ons, elkaar) dat dat eens
weten,
ik wil er dan wel wat energie in steken om het ook te realiseren, maar ieder
ander die dit (mede) op zich wil nemen is natuurlijk van harte welkom zich
te melden.

So......who wants to meet Bo........or.... Henk, Chido, William, Ramon,
Paul, Paul, Hein, Theo, Cees, Emiel, Henk, Remko, Mark, Marc, Bas, Herman,
Erik, Ernst, Joop,  Jorn, Roland, Herman, Joris, Pieter, Emmy, Cathja,
Tjerk, Dirk, Jan, Bert, Wolter, Arjan, Constantij, Ageeth, Dick, Hans,
Atilla, Michiel, Carlo, Wilfried, Jaap, Joop, Greetje, Kaj, Jan, Mieke,
Glenn, Lenny, Mieke, Peter, Kees, Marijke, Rembert, Steven, g.l., Jelmer,
René, Klasina, Carry, Maarten, Lia, Anry, Rik, Machteld..................

(dit waren 'slechts' de namen van die mensen die zich de afgelopen 30 dagen
op de lijst gemeld hebben en zich nog niet afgemeld hebben)
en zou je niet eens mensen willen leren kennen die alleen maar stiekum
zitten mee te lezen ? Of zouden zij nu niet eens de mensen willen leren
kennen die op de lijst actief zijn ?
Let's hear from you,

Groet,

Bo