Monarchistische tegemoetkoming

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Wed Feb 9 06:25:22 CET 2000

Erik meldde:
>Wat kunnen we hiervan leren? Dat er op het Net geen centrale
>instantie bestaat als iemand de netiquette overtreed. Men
>moet het zelf allemaal maar uitzoeken.

Nee, god zij dank niet. Democratie ? Vrijheid van meningsuiting ?

>Inderdaad, en dat is natuurlijk een belachelijke situatie in
>een land dat zich een democratie wenst te noemen. Zo'n functie
>dient te worden bekleed door een democratisch gekozen functio-
>naris en niet door iemand wiens verdienste het is dat hij/zij
>geboortig is uit de vorige koningin.

De symboolfunctie wordt door NRG-er Van den Muijzenberg onderkent !

De formatie wordt gecontroleerd door de Kamer. Als het kabinet niet gewenst
is wordt niet geaccepteerd door de Kamer (Colijn 5).

>Naar die Kersttoespraken wordt nauwelijks meer geluisterd, en te-
>recht. Waarom zou men moeten luisteren naar wezenloos geklep?
>Omdat het wezenloos geklep van een vorstin is?

Ik luister er ieder jaar naar. Waarom komt het niet gewoon op TV ?

>Aan het eind van de 18e eeuw stierf de tak van Willem van Oranje
>uit. Er werd toen iemand uit de Friese tak aangezocht. Aan het
>eind van de 19e eeuw ging het opnieuw fout. De beide zoons van
>Willem III, een alcoholist en potloodventer, overleden ongehuwd
>nadat hun moeder al was overleden.
>Willem III trouwde nogmaals, maar produceerde slechts een doch-
>tertje. Toen werd dit dochtertje dan maar op de troon gezet. Ook
>zij bracht geen mannelijke nakomeling voort, dus kwam opnieuw
>een dochter op de troon, en daarna herhaalde zich dit nogmaals.

En dus is het steeds de erfopvolger zoals in de Grondwet staat. Een
democratische grondwet.

>Bent u ook voor de doodstraf? Daar is namelijk ook een meerder-
>heid van de bevolking voorstander van.

Waar haal je dat vandaan ???

Nou ja, wel weer even genoeg weerwoord.
Ramon