Verhoging lagere inkomens

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Tue Feb 8 18:31:55 CET 2000

At 18:10 08-02-2000 Tuesday , Chido Houbraken wrote:

>Het kan 2 dingen betekenen: of er zijn blijkbaar veel
>(langdurig) werklozen die niet willen werken als ze er niet flink op vooruit
>gaan en dan klopt het beeld dat Erik schetst niet,

Het kan ook beiden waar en onwaar zijn. Waarom zo binair gesteld, deze
vraag? Er zijn zeker werklozen die geen enkele interesse hebben in werk.
Zelf heb ik jaren naast zo iemand gewoond (in Leiden) , dus ik ken er al
één.  Er zijn zeker ook werklozen die wél willen werken. De maatregel moet
dus gedifferentieerd worden toegepast op deze beide doelgroepen.

>  of de minister kletst weer eens uit zijn nek en doet een
> nonsense-voorstel om weer eens lekker sociaal over te komen.

Die indruk maakt hij niet. Hij verzet zich tegen het makkelijke VVD
plannetje om het gat tussen uitkeringen en minimumloon te vergroten ten
koste van de uitkeringsgerechtigden (afschaffen subsidies zoals
huursibsidie). Dan zou er een prikkel uitgaan om te werken, zeggen onze
blauwe broeders. Dit vind ik flauwe kul, en je kan, dat zeg ik met de
Vries, beter die minimuminkomens verhogen dan de uitkeringen verlagen.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl