Zauberberg

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Sat Feb 5 22:18:27 CET 2000

Hoe de beleving van Bea of Kok ook is, welke interpretatie de RVD ook het
volk oplegt, politieke realiteit is nu dat Bea prooi geworden is van de
media (misschien vind ze de Oostenrijkse media van hogere kwaliteit) in
Oostenrijk en dat dus het Nederlandse staatshoofd, de vertegenwoordiging van
u en mij (je helaas ook mij) nu onderdeel is van het spel van politieke
propaganda, als pendant van de Belgen nog wel! Een fraaie karikatuur, de
oranjes in Lech, als steun aan Oostenrijk... het is toch wel naief geweest
om te (willen) geloven dat het ski-tripje van de majesteit een prive-trip
kon zijn.
Zoef, zoef, daar ga je Be ...
".. koers te houden, ongeveer de richting naar huis, naar het dal, was veel
meer een kwestie van geluk dan van wiijsheid, omdat je nog net een hand voor
ogen, maar niet eens de punten van je sneeuwschaatsen kon zien; en ook al
had je beter kunnen zien, dan nog ..."