70km op de A12

Carlo Hagemann carlo.hagemann at TIP.NL
Thu Feb 3 12:25:02 CET 2000

Mee eens,
het kan allemaal zo flexibel tegenwoordig. Maak nuttig gebruik van de
lichtbakken, en ....zorg dat de chauffeurs zich er aan houden.

Je tweede punt is nog 'erger' dan je denkt. Er is op snelwegen geen
minimumsnelheid meer, behalve dan de algemene regel dat je de anderen niet
in gevaar mag brengen.

Groet,
Carlo Hagemnn

At 11:53 3-2-00 +0100, P. Lodder wrote:
In de spits zou je dan,
> [...]
>bij een uiterst laag verkeersaanbod de maximumsnelheid zelfs losgelaten kan
>worden. Met behulp van de signaleringsborden die steeds meer boven snelwegen
>hangen kan zoiets heel goed aangegeven worden.
>
>Waar ik ook voor zou willen pleiten is het opschroeven van de
>minimumsnelheid op snelwegen voor personenwagen van 70 naar 80 of zelfs 90
>km/uur. Ik weet niet of men het wel eens meegemaakt heeft dat je in de verte
>een auto ziet rijden en je er na nog geen halve minuut bijna bovenop zit
>omdat hij daar waar je 120 mag en kan rijden, slechts 75 km/uur

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66
tekstveld alleen: SIGNOFF D66
>Het on-line archief is te vinden op:

#    Carlo Hagemann         #