Servië en Nato

Undetermined origin c/o LISTSERV administrator owner-LISTSERV at NIC.SURFNET.NL
Fri Dec 29 13:27:03 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"H. van Meeteren" schreef:

> Dus jij weet het beter dan de mensen die het zélf zeggen?

Nee - ik weet niet wat ze er zelf van vinden omdat het momenteel niet
verstandig is voor de betreffende mensen om sommige dingen te zeggen.

> Desperate zaken zijn er genoeg op dees' aardkloot. Ingrijpen krijgt
> aldus iets willekeurigs.

Dus militair ingrijpen mag ofwel nooit, ofwel altijd en consequent?
Volgens mij komen we hier in de buurt van de kern van het
meningsverschil.

Naar mijn mening mag militair worden ingegrepen tegen wandaden van
racistische regimes. Liefst zonder willekeur natuurlijk, maar elke keer
is meegenomen.

Je moet er natuurlijk niet kritiekloos over zijn. Bijvoorbeeld, het
bombardement op Dresden was absoluut fout. Maar daarmee was de hele
invasie van Duitsland in '44/'45 nog niet afkeurenswaardig.

> Dit is een klassiek voorbeeld van een (humoristische) logica fout. Als het
> regent worden de straten nat. De straten zijn nat DUS het heeft geregend.
> (Wel eens van waterkanonnen gehoord? Schoonmaakkarretjes van de gem.
> reinigingsdienst?)

Haal even adem en lees nog een keer wat ik schreef. Ik beweer dat het al
dan niet bestaan van een causaal verband niet kan worden aangetoond. Jij
beweert dat nu bewezen is dat ingrijpen onnodig was. Oftewel, ik zeg dat
ik niet weet waarom de straten nat zijn, jij zegt dat het nat-zijn van
de straten bewijst dat het niet geregend heeft omdat nu onomstotelijk
vaststaat dat er schoonmaakkarretjes van de gemeente zijn langsgeweest.

Groeten,

Mark Koek