Snel in roulatie komen Euro

Tue Aug 29 21:08:01 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 20:56 29-08-2000, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> Ligt het nu aan mij dat ik denk dat die juwelier eigenlijk
> mensen op het oog heeft die op deze manier zwarte guldens
> bij hem komen witwassen naar witte euro's ?

Ja, dat ligt aan u, want *u* bent het die dat denkt. ;-)

In ernst. Deze vraag kwam natuurlijk ook bij de verslaggever
op. Ik heb het artikel helaas niet meer bij de hand, maar meen
mij te herinneren dat de juwelier zich had voorgenomen duide-
lijk dubieuze gevallen door te geven aan de bevoegde instanties.

Overigens kan men ook thans natuurlijk zwart geld witwassen via
een juwelier. In die zin verandert er niets.

Erik vdMb

   E.P. van den Muijzenberg / Amsterdam / http://www.ernst.vuurwerk.nl