Pesten (was:Re: collectie struisvogels.)

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Fri Aug 25 13:17:16 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waarde Lijsters,

Mark schreef:

>Een paar jaar uitstel van een verbod op een middel dat waarschijnlijk al
>tientallen jaren wordt gebruikt is nou ook weer niet *zo* erg. Ik ben er
>juist trots op dat D66, hoewel de doelstelling duidelijk is, de
>zorgvuldigheid betracht op weg naar verwezenlijking van die
>doelstelling. Uiteindelijk komen we daar verder mee, denk ik.

Mee eens. Alleen denk ik dat het woordje 'we' in de laatste zin verwijst naar
Nederland en niet naar 'we' de partij D66. En daar ging het me in eerste
instantie om. Als we de komende 2 jaar ons imago niet opgekrikt krijgen,
kunnen we de zaak wel opdoeken. En aangezien ik niet van de generatie ben die
dat zo graag wil, blijf ik nog even doorhameren op ons beeld in de media.

<knip>

>Overigens: ook na een regeringswisseling blijft de overheid
>aansprakelijk voor de gevolgen van fout beleid onder de vorige regering.
>
>Als een groep burgers door eerdere regeringen in de verkeerde richting
>is gedwongen kun je dat als nieuwe regering niet op hen afwentelen -- de
>staat heeft dan de verplichting om zorgvuldig met de belangen van deze
>mensen om te gaan.

Ik ben het in dit geval niet eens met het woordje 'gedwongen'. De overheid
heeft juist veel te veel de vrije hand gegeven en iedereen in de branche wist
dat dit zo zou blijven zolang het CDA de grote macht was in het Nederlandse
politieke bestel. Iedereen wist ook dat als dat niet meer het geval zou zijn,
het naar alle waarschijnlijkheid snel afgelopen was met de lol. Ondertussen
is Paars al weer een tijdje aan de macht en kon iedere agrarier op zijn 10
vingers natellen dat het dus eens afgelopen zou zijn. LTO en al die clubs
hadden dat zeer duidelijk moeten maken aan hun leden en achterban (en hebben
dat gedeeltelijk ook gedaan).

Nou ja, het zal wel een wellus-nietus kwestie blijven.

Overigens staat er een reactie op de D66-site:
http://www.d66.nl/nieuws/tk/bestrijdingsm240800.html
Meest interessante quote van Pieter ter Veer, wat mij betreft:
"Ik wijs er op dat, conform de wens en nadrukkelijke opdracht van het D66
verkiezingsprogramma, de laatste jaren het aantal bestrijdingsmiddelen en
-toepassingen al drastisch is teruggebracht" "´ mijn fractie is van mening
dat het
goed is, na het debat, er samen nog eens naar te kijken. (´) De vraag is wat er
gebeurt met de opmerkingen die vandaag zijn gemaakt en de vragen die zijn
gesteld
en wat er met de moties en amendementen gebeurt. Vervolgens maken wij als
fractie een totaalafweging".

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken
C.Houbraken at Hilversum.nl
035-6292040

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Dit bericht wordt beschouwd als persoonlijke correspondentie en dient als
zodanig behandeld te worden.