paleis op de dam

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Thu Aug 24 21:55:52 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: Remko de Knikker <remkodeknikker at hotmail.com>
Aan: <D66 at NIC.SURFNET.NL>
Verzonden: donderdag 24 augustus 2000 16:43
Onderwerp: paleis op de dam

| REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
|
| Vandaag maar eindelijk eens naar paleis op de dam geweest. Behoorlijk
| belachelijk dat zoiets ostentatiefs patserigs nog voor officiele
| gelegenheden in gebruik is. Dat vertegenwoordigd toch geen democratie om in
| zo'n luxe te lopen... ik mag hopen dat het op zijn minst staatsbezit is...

Remko,

Het paleis op de Dam was oorspronkelijk bedoeld als stadhuis van Amsterdam.
Het is via een mij totaal onbekende constructie "uitgeleend" aan de
rijksoverheid die het ter beschikking van de monarchie heeft gesteld.

Ernst Debets/ Zaanstad
(Oh ja, ik kom dagelijks langs dit "gedrocht", ik vindt het eigenlijk niets
vreemds hebben, alleen werd het hoog tijd dat ze nu met herstructurering van het
verkeer in die buurt bezig zijn!)