Luchtige mail

Ramon Barends r_barends at HOTMAIL.COM
Sun Aug 20 00:34:24 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoi !

Even een luchtige mail tussen door met 3 leuke links. Veel plezier hiermee.

Op de URL http://www.rpf.nl/rpf-jongeren/politiek/geschikt.htm vind je een
testje of je geschikt bent voor de politiek. Kijk snel.

Op de URL http://www.cijfers.net/handboek.html zie je hoe met cijfers kan
rommelen. Ook erg leuk om te lezen.

En nog iets luchtigs:

Politieke citaten

Politici praten veel in het openbaar, dat hoort bij hun vak. Soms komen hier
briljante citaten uit voort. Maar, waar gehakt wordt vallen spaanders.
Uitspraken van politici leiden soms tot grote hilariteit. Hieronder een
verzameling van zowel briljante als hilarische uitspraken van bekende
politici. Nieuwe inzendingen zijn natuurlijk altijd welkom bij de webmaster!

Uit de politieke oudheid...

Karl Marx:
"Wat ik wel weet is dat ik geen marxist ben!"

Het politieke jaar 1981-1982
(Het jaar dat loopt van Prinsjesdag 1981 tot Prinsjesdag 1982 is een
naoorlogs hoogtepunt: maar liefst 2 kabinetscrisis en ook nog eens 3
verkiezingen. Een kleine selectie uit: "Haagse Bluf",  ISBN: 9010045609)

Hans Wiegel (VVD):
"Het is de taak van een verslaggever een microfoon onder iemands neus te
houden. Maar het is de taak van de politicus dan iets verstandigs of
misschien zelfs helemaal niets te zeggen. De meeste politici worden helemaal
opgewonden als ze een microfoon zien. Het kan hunniets schelen wat ze
roepen, áls ze maar wat roepen."

Bram Peper (PvdA):
"Cynisme is mijn wapen."

Marcus Bakker (CPN):
"Ik bloemrijk? Dat zeggen ze van een oliebol toch ook?"

Neelie Smit-Kroes (VVD):
"Mijn lust om bijvoorbeeld schriftelijke vragen te stellen is gereduceerd
sinds ik weet hoe die schriftelijke vragen op zo'n ministerie worden
beantwoord. Dan bel ik liever zo'n minister en vraag: joh, hoe zit dit of
dat in elkaar."

De politiek onder paars 1994-nu

Kamerlid tegen minister-president in debat over het weer overschreiden van
het maximum aantal passagiers op Schiphol:
U had toch gezegd "Dit nooit meer"
Wim Kok: Inderdaad, dit nooit meer zo.

Landbouw-minister Hayo Apotheker over het geklaag over een te hoge werkdruk
door collega's Peter en De Vries:
"Ja, ach loodgieterstassen heeft iedereen natuurlijk. Maar het is net als
met een diner, je mag zelf weten hoeveel gangen je neemt. Je moet er een
beetje 'managerial' mee omgaan. Tien keer een handtekening voor een
koninklijke onderscheiding kun je snel afdoen. Burgemeester was je
vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week. Dan had je ook je
representatieve verplichtingen in het weekend. Als je wilt, heb je als
minister van Landbouw twee keer vierentwintig uur voor andere dingen."

Oud-minister en tegenwoordig Tweede-Kamerlid Margreeth de Boer over kritiek
op politici:
"Het is pijnlijk als je uit onverwachte hoek wordt aangevallen. Ik denk dat
er ontzettend veel politici zijn die de schijn ophouden. Zo van: mij pakken
ze niet. Ze doen flink. Maar geloof me, 's avonds liggen ze in de armen van
moeder te huilen."

RPF'er André Rouvoet over het gebruiken van je christelijke overtuiging in
de politiek:
"Bij christenen in andere partijen, bijvoorbeeld bij de PvdA en GroenLinks,
kun je horen: 'Nee je zult mij niet snel een christelijke argumentatie horen
gebruiken. Dat vind ik voor mijzelf wel relevant, maar niet voor mijn
politieke stellingname'. Ik kan me daar niets bij voorstellen. Volgens mij
is dat een vorm van vrijwillige schizofrenie. Ik kan dat niet. Ik kan niet
mijn overtuiging 's morgens op mijn nachtkastje laten liggen als ik naar Den
Haag afreis. En ik weet zeker dat dat hun ook niet lukt. Ik kies ervoor mijn
overtuiging expliciet te maken."

Vriendelijke groet,
Ramon Barends, Nijmegen

"De dag is een kado, daarom is vandaag ook in het Engels present."
www.innerned.nl

Check ook:
D66: http://www.d66.nl
JD Nederland: http://welcome.to/jongedemocraten