D66 in de Kamers is niet D66 in Vleuten-De Meern

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Sat Aug 19 09:55:37 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

r_barendsd66 at hotmail.com said:
>  Ik weet niet of de CdK er ook bij aan te pas komt, maar  democratisch
> is het.

Je gaat uit van de premisse dat het huidige bestel democratisch is. Als ik
over gemeentelijk landverovertje spelen nadenk, vind ik het huidige bestel
ondemocratisch, en vind ik het dus logisch dat partijen die ondemocratische
besluiten erdoor drukken, afgestraft worden.

Ik denk als je de bewoners van de in de afgelopen jaren geslachtofferde
gemeenten in referenda had laten stemmen, er niet vaak een meerderheid voor
zou zijn. Daarnaast vind ik het samenvoegen van gemeentes in nog grotere,
anoniemere, burocratischere lichamen ongelofelijk dom - de meisjes en jongens
in Den Haag die hieraan meewerken vind ik dus ook allemaal ongelooofelijk dom.

Als je meer daadkracht in regio's wil, kijk dan eens naar de Amerikaanse
County of het Duitse Kreis, maar ga niet het hart uit een gemeenschap rukken.
Als er al gemeentelijk geherindeeld moet worden, dan naar kleinere gemeentes
en alleen als /alle/ betrokkenen het erover eens zijn (da's namelijk
democratisch, niet dat regentenstelsel uit de 19e eeuw waar we in dit land
door geplaagd worden).

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>
GnuPG 1024D/E0989E8B 0016 F679 F38D 5946 4ECD  1986 F303 937F E098 9E8B