democratische running mate

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at ASTRO.UVA.NL
Tue Aug 8 20:24:13 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Remko de Knikker <remkodeknikker at HOTMAIL.COM> schreef over Joe
 Lieberman:
>hij wordt door anderen weer als (relatief) liberaal gezien, voor
>abortus (vrije keuze) oa.
>Wat mij verbaast, is niet Liebermann, daar gaat het niet zo om, het is
>moeilijk om een liberale Amerikaan te vinden die in NL nog liberaal te
>noemen is,

 Al Gore en Bill Clinton zijn natuurlijk ook vrij conservatief (de
 eerste is zelfs voor de doodstraf).

 Bush jr. heeft tamelijk ludiek op de keuze voor Lieberman gereageerd:
 hij heeft hem geprezen !!! Niet raar trouwens, van Lieberman stemt
 voortdurend met de Republikeinen in de Senaat mee.

 Ik denk dat het niet veel uitmaakt wie de volgende president wordt.
 Als D66er ben je per definitie voor de DP maar eigenlijk is daar
 -laten we eerlijk wezen- weinig reden toe. Het is een keuze tussen
 de rechtervleugel van de VVD (DP) en die van het CDA (RP).

>In Amerika heb je tenminste de keus om oppervlakkige
>media tot je te nemen. In NL is de amerikanisering veel egaliserender
>dan in de US.

 Gelukkig staan de New York Times en de Washington Post op Internet.

 Zelf heb ik vreselijk de pest aan de NRC (saai, saai en saai) en aan
 de Volkskrant (je weet nu al wat daar volgend jaar in zal staan).
 Het leuke van het lezen van De Telegraaf is dat je voortdurend dingen
 ziet die zo abject en huichelachtig zijn dat je er van in de lach
 schiet.

 Marc Fluks