democratische running mate and xenofobie vd ratio

Brendan Thesingh bthesingh at HOTMAIL.COM
Tue Aug 8 08:55:37 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Remko de Knikker schreef:

Is het jullie ook opgevallen dat de Nederlandse media, over amerikanisering
gesproken, niet verder komt dan de berichtgeving 'de eerste orthodoxe
jood'?!! Wat voor gevoel zou achter dat rationele kritische onderzoek naar
de diepere intellectuele achtergrond vd man zitten?? Het bevreemd me...
radio 1 heeft nog niets politieks gemeld, oh ja toch wel, ze hebben 2
fragmenten uitgezonden. 1 tegen monica lewinsky en 1 tegen urineren op
straat... zijn jullie ook zo trots op de nederlandse journalistiek?

Het is mij ook opgevallen hoe de Nederlandse media in veel gevallen (ze zijn
niet allemaal slecht) klakkeloos de Amerikaanse nakraaien. Sommige
correspondenten maken het soms echt bont. Soms nemen ze bijna regelrecht
over wat in de Time of de Newsweek of een andere publicatie staat, plus een
quote als schaamlapje om te bedekken dat ze verder niets hebben gedaan.
Helemaal vreemd vond ik dat in de NRC de speech van Bush voor de
Republikeinse conventie stond afgedrukt. Die conventie en die speech stellen
namelijk geen bal voor. Showtjes waar al sinds ze op tv werden uitgezonden
bijna geen Amerikaan naar kijkt. Gewoon bladvulling? Pas de laatste twee
weken voor 7 november zijn cruciaal. Ik ben benieuwd of in die periode de
Nederlandse journalistiek zich van een beter kant laat zien. Tot dan toe kun
je maar beter op internet je toevlucht nemen.

Met vriendelijke groet,
Brendan Thesingh