Emile's reactie op Dirkzwager

Arie Dirkzwager aried at XS4ALL.NL
Thu Apr 27 20:02:17 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 11:13 27-4-00 DST, Bert Bakker wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>"e.r. stolp" <stolp at signaal.nl> wrote:
>

>Dirkzwager geeft een treffende samenvatting van de argumenten die in de
vorige
>eeuw gebruikt werden tegen de invoering van het algemeen kiesrecht. Ook toen
>al werd gezegd dat het de 'lagere standen' aan
>de wijsheid ontbrak om zich met regeringszaken bezig te houden. En hoe kan je
>nu garanderen dat de arbeiders op de goede partij stemmen.
>(knip)
>Door te praten over 'de beste besluiten genomen door de meest deskundigen en
> [...]

        Deze reactie lijkt me wat overhaast, gaarne zag ik aangetoond dat ik mij
met mijn BetVote-voorstel onder dat "enge volk" schaar. Mijn verhaal
(uitleg van BetVote) is slechts anti-democratisch voor hen die tegen alles
in onze representatieve democratie met het one-man-one-vote systeem willen
handhaven (daar belang bij hebben?), voor wie het goed leest is het
democratischer dan het huidig systeem. Ik plaatste inmiddels een
uitvoeriger beschrijving van het systeem op de lijst en wacht de discussie af.

Arie

BetterSystems,
Prof.Dr.A.Dirkzwager,
Educational Instrumentation Technology,
Computers in Education.
Huizerweg 62,
1402 AE Bussum,
The Netherlands.
voice: x31-35-6981676
E-mail: mailto:aried at xs4all.nl

When reading the works of an important thinker, look first for the
apparent absurdities in the text and ask yourself how a sensible person
could have written them."  T. S. Kuhn,  The Essential Tension (1977).
Accept that some days you are the statue, and some days you are the bird.