democratie

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Wed Apr 26 11:54:42 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik weet dat het van tijd tot tijd in strijd is met de verdelende
rechtvaardigheid maar een districtenstelsel of een gedeeltelijk
districtenstelsel lijkt mij nog steeds een goede mogelijkheid voor de burger
om zich vertegenwoordigd te weten. Nu zijn politici in de ogen van de
kiezers een soort maanbewoners, niet van deze wereld en niet op de hoogte
van wat er bij de burger leeft. Met een districtenstelsel wordt dat affect
waarschijnlijk voor een groot deel weggenomen. Het heeft nadelen maar dat
heeft het huidige systeem ook. In mijn ogen is alles beter dan doorsukkelen
in wat we nu doen met de verkiezingen.
Joop Swarte

Dr. J.L. Swarte
jlswarte at multiweb.nl