democratie ? (was re: Volkssoevereiniteit)

Undetermined origin c/o LISTSERV administrator owner-LISTSERV at NIC.SURFNET.NL
Fri Apr 14 17:38:59 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

William Oosterwijk wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Dit is groteske onzin. Lees het artikel van de hand van de Graaf in
> NRC afgelopen maandag, of was aanwezig geweest bij het uitstekende
> debat tussen Thom de Graaf en Paul Rosemuller in Groningen, dan zou je
> deze populistisch benadering achterwege hebben kunnen laten.
> Ik wil er wel bij aantekenen dat ik onze fractie en voorman zeer kritisch
> volg, maar evenals bij het bestedingsvoorstel voor de grote meevaller vind
> ik dat de fractie hierin uitstekend spoort met D66 uitgangspunten en
> [...]

En voor de bewering dat dit apert onjuist zou zijn is je enige
argumentatie een rotsvast vertrouwen in het feit dat de Tweede
Kamer-fractie van D66 volstrekt niet aan opportunisme doet?

Wat ligt er dan ten grondslag aan de keuze van hetgeen men naar voren
brengt? Lees het interviewtje met de Graaf in Vrij Nederland als je van
de illusie afwilt dat dat onvoorbereid gebeurt.

Maar misschien ben ik te cynisch.

Groeten,

Mark